D5L Fritidsskipperkurs

Ønsker du å være med på å ta intensivkurs på Fritidsskipper D5L på Hamar i vinter? Norsk Maritime Kveldsskole kan antageligvis arrangere kurs hvis det blir +/- 10 påmeldte. Kursene vil da bli holdet over 3 langhelger.

Se invitasjon og informasjon fra NMKS:

Hei,

Takker for din interesse når det gjelder vårt D5L kurs i Hamar med oppstart torsdag 26/3-20 kl.1500. Kurset går over 3 langhelger. Se vedlagte plan. ( De to siste dagene på kurset 10+11/5 må holdes i Oslo grunnet praksis ). Resten av kurset holder vi på Victoria Hotel i Hamar.

Sjøfartsdirektoratet har strammet hardt inn på oppmøte på kursene fra 1/1-16, og man må være tilstede 90 % på hver modul for å få lov til å avlegge eksamen i det enkelte faget.

Det har nå kommet ny fagplan for D5L og kurset består av 8 moduler, hvor det er 6 moduler med skriftlige eksamen med karakter, samt 2 moduler hvor man får deltatt og ikke karakter.

Vi kan tilby kurset i Hamar for kr. 16730 + eksamensgebyrer kr. 2970 ( 6 stk eksamen a kr. 495 ) for minimum 10 deltagere- inntil 14 deltagere. Blir det minimum 15 stk eller flere kan vi tilby kurset for kr. 15830+ eksamensgebyrer kr. 2970 ( 6 stk eksamen a kr. 495,-. )

NB!. Skal du føre passasjerer så må du ha minimum 50 timer grunnleggende sikkerhetskurs og passasjer og krisehåndtering. De sikkerhetskursen må du ta på en godkjent sikkerhetsskole. For å føre passasjerer må båten være under 15 m og du kan da føre inntil 12 betalende passasjerer. Dette gjelder også for de som skal ha fiskeskipper C.

OBS!. Ønsker du stikkpasser, marinepasser og parallellforskyver kommer dette i tillegg på kr. 530,-. Ønsker du bøker tilsendt i forkant av kurset fakturere vi 50 % av avgiften, og resten ved oppstart. Sending av bøker koster kr. 250,-.

OBS! Victoria kan tilby lunsj for 175,- pr deltager og kaffe pr. person pr. dag kr. 35,-. Dette må den enkelte deltager selv dekke. Ellers tar den enkelte deltager med seg det han/hun selv ønsker å spise og drikke i løpet av dagen.

Ønsker du å melde deg på trenger vi navn, adresse og tlf.  Vi trenger da også å vite om du ønsker utstyrspakken kr. 530,-.

Persondata:

Vi trenger ved påmelding fullt navn, adresse, telefonnummer, og epostadresse. Påmelding kan foretas ved å returnere denne epost – dette vil da også være

å regne som et samtykke til at vi kan lagre dine persondata og benytte de ved oppfølging i forbindelse med kurset og til utstedelse av vitnemål, og eventuelt tilbud om andre kurs. Når vi skal utstede vitnemål etter endt kurs vil vi be om å få oppgitt ditt fulle personnummer (11 siffer) som vi også vil måtte lagre og formidle til Sjøfartsdirektoratet i forbindelse med vitnemålutstedelsen.

Kompaktkurs D5L HAMAR 2020

Utstyrspakke D5L